スージーコリンズさんのメール
2009年10月20日/10月29日
アメリカのMCS認知の現状

情報源:e-mail, October 20 and 29, 2009
From: Susie Collins
To: YASUMA Takeshi
Subject: Re: Status of Recognition of MCS in US

訳:安間 武 (化学物質問題市民研究会)
Translated by Takeshi Yasuma, Citizens Against Chemicals Pollution (CACP)
http://www.ne.jp/asahi/kagaku/pico/
掲載日:2009年10月21日
更新日:2009年10月30日
このページへのリンク:
http://www.ne.jp/asahi/kagaku/pico/sick_school/cs_kaigai/USA/MCS_recognition_in_US.html

訳注:アメリカのMCS認知の状況について、アメリカのMCS支援団体である Canary Report のスージー・コリンズ(Susie Collins)さんに問い合わせたところ、次のような回答があり、ご本人の了解を得ましたので紹介します。


■スージーコリンズさんのメール 2009年10月29日

 私はもっと詳しい情報を MCS Americaのルルド・サルバドールさんから得ました。これについてはあなたはすでにご存知かもしれませんが、情報を共有したいと思います。

 アメリカでは、”MCS”と呼ばれる特定のコードはありません。

 ドイツ、オーストリア、日本は全て、MCSを身体的疾病として認めており、ドイツとオーストリアの医療当局はMCSの診断にICD-10のコードとして T78.4 を使用するよう命令しています。
 アメリカはまだ、MCSを法的な身体的疾病として認めていないので、このコード(訳注 T78.4)、又は他のコードをMCSのために使用することを規定していません。
 しかし、このコードは個人に特有なアレルギーと過敏症の両方をカバーしているので、私には開業医がこのコードを使用できない理由が見つかりません。

T78.4 アレルギー、詳細不明
 他のどこにも分類されない有害作用。注:このカテゴリーは、どこにも分類されておらず、未知であり、未確認であり、又はよく定義されていない原因による作用を特定するための一次コードとして用いられるべきこと。
 複数コード利用目的のために、このカテゴリーは他のどこかで分類されている疾病の作用を特定するための追加的コードとして使用してもよい。

下記を含む: アレルギー反応
過敏症
特異体質
出典:http://www.thcc.or.th/ICD-10TM/1/gt66.htm

 残念なのは、このコードがMCSの原因としての毒性(訳注:化学物質)に目を向けておらず、文献中にアレルギーの所見が一貫して欠如しているにもかかわら、MCSを詳細不明のアレルギーとして特定していることです。
 私は好ましい選択肢として様々な毒性の特性に利用できる他のコードがあるように感じます。例えば次のようなものです。
# (T96) 薬物,薬剤及び生物学的製剤による中毒の続発・後遺症(sequalae)
# (T97) 薬用を主としない物質の毒作用の続発・後遺症(sequalae)
# (T98) 外因のその他及び詳細不明の作用の続発・後遺症(sequalae)
出典:http://www.medical-billing-coding.org/Content263.htm
訳注:日本語版ICD-10大分類一覧
http://www.dis.h.u-tokyo.ac.jp/byomei/icd10/S00-T98.html

 sequalae(シークエラ)は傷害(injury)、この場合は毒性(訳注:物質の毒性)傷害の副作用又は後遺症です。私はこれらのコードは私たちが知っているMCSという観点から、ずっと正確であると感じています。残念ながら、これらのコードの使用は、疾病を引き起こしたもともとの暴露が何であったかを知っており、そして恐らくは医学的にそれを記述できる必要があるでしょう。
 私は、日本がコードT65.9を使用したことを喜んでいます。
 T65.9:その他及び詳細不明の物質の毒作用,詳細不明の物質の毒作用
 訳注:http://www.dis.h.u-tokyo.ac.jp/scripts/search/ICD10_searchw.asp?searchstring=T65.9


■スージーコリンズさんのメール 2009年10月20日

 アメリカでは、MCSはいくつかの連邦政府で認められていますが全てではありません。それは、社会保障障害保険(Social Security DisabilityInsurance/SSDI)、障害を持つアメリカ人法(Americans with Disabilities Act/ADA)、及び、住宅都市開発省(Department of Housing and Urban Development/HUD)によって認められています。しかしこれら3つの機関においても、その法律は人々をMCSから適切に守るには弱すぎます。

 社会保障障害保険(SSDI)については、保険請求にお金がかかり、請求は容易ではないでしょう。弁護士と障害及び/又は MCS の専門家を雇う必要があります。彼らを雇うのはむずかしくお金もかかります。保険適用を受けるまでに数年はかかるでしょう。

 障害を持つアメリカ人法(ADA)は、法の下に平等に働く権利を提供することになっていますが、同法は、雇用者はMCSの人々に”合理的な”収容施設を作る必要があると述べるだけです。適切な収容施設を用意することは非常に高くつくので、通常、雇用者は従業員の安全確保を実際にはほとんど行わず、そのような従業員を排除する方法を見つけ出します。

 住宅都市開発省(HUD)では、MCSは認められていますが、ただひとつのMCS安全住宅がカリフォルニア州に作られただけであり、現在、その場所は施設の直ぐ隣に大きな通信用タワーが建設されているという脅威にさらされています。

 州レベルでは、MCSの人々のための法律による保護はありません。

 したがて実際には、MCSの人々はほとんど保護されておらず、何も認知されていません。

少しでも理解に役立てば幸いです。


(オリジナル 2)
From: Susie Collins
To:YASUMA Takeshi
October 29, 2009
Subject: Re: Status of Recognition of MCS in US

Aloha Takeshi,

I have more info for you that I got from Lourdes Salvadore at MCS America. Some of this you probably already know, but I will share all with you:
There is not a specific code called "MCS" by definition.
German, Austria, and Japan have all recognized MCS as a physical illness and health authorities in Germany and Austria have directed the use of T78.4 as the ICD-10 code to use for MCS diagnosis. The U.S. has not recognized MCS as a legitimate physical illness yet, therefore has not specified the use of this code, or any other, for MCS. However, I see no reason why a practitioner could not use this code since it covers both allergy and hypersensitivity specific to an individual.

T78.4 Allergy, unspecified
Adverse effects, not elsewhere classified... Note: This category is to be used as the primary code to identify the effects, not elsewhere classifiable, of unknown, undetermined or ill-defined causes. For multiple coding purposes this category may be used as an additional code to identify the effects of conditions classified elsewhere.
Includes:
Allergic reaction NOS
Hypersensitivity NOS
Idiosyncracy NOS
From: http://www.thcc.or.th/ICD-10TM/1/gt66.htm

The unfortunate part is that this code does not address toxicity as a cause of MCS and identifies MCS as an unspecified allergy, despite consistent lack of allergic findings in the literature.

There are other codes for toxicities of various nature which I feel would be preferable choices, such as:
# (T96) Sequelae of poisonings by drugs, medicaments and biological substances
# (T97) Sequelae of toxic effects of substances chiefly nonmedicinal as to source
# (T98) Sequelae of Other and unspecified effects of external causes
from: http://www.medical-billing-coding.org/Content263.htm

Note: A sequalae is a secondary effect or an aftereffect of an injury, in this case a toxic injury. I feel these codes are much more accurate in terms of what we know MCS to be. Unfortunately, the use of these codes would require one knowing what their original inciting exposure was, and perhaps being able to medically document it.

I am pleased Japan is using T65.9.

T65.9 Toxic effect of unspecified substance
Poisoning NOS

Takeshi, do you have confirmation of Japan using the T65.9 from Japan's Medical Information System Development Center?

Aloha,
Susie

(オリジナル 1)
From: Susie Collins
To:YASUMA Takeshi
October 20, 2009
Subject: Re: Status of Recognition of MCS in US

Aloha Takeshi,

In the U.S., MCS is recognized within some federal agencies, but not all. It is recognized by Social Security Disability Insurance (SSDI), the Americans With Disability Act (ADA), and Housing and Urban Development (HUD). But within all three agencies, the laws are too weak to properly protect people with MCS.

For SSDI, it can be expensive and difficult to make your claim. You need to hire an attorney, and one that specializes in disabilities and/or MCS. They are hard to come by and expensive. It can take years to win a claim.

In the ADA, which provides for equal access to work under the law, the law only says that employers need to make "reasonable" accomodations for people with MCS. Usually employers do little to actually keep the employee safe, and more often, employers figure out a way to get rid of the employee because it is too expensive to provide proper accomodations.

In HUD, MCS is recognized, but only one MCS Safe House has been created, in California, and that location is now under threat of a major communication tower being installed right next to the facility.

I know of no protections under the law for people with MCS at the state level.

So really, we have very little protections or recognition at all.

Hope that helps you understand a bit better.

Aloha,
Susie



化学物質問題市民研究会
トップページに戻る