Old Patch Information
過去のパッチ情報
 4/13/98

  • You can no longer teleport with a teleporting object and stay invisible.
    テレポート時に、テレポートした対象が目に見えない状態でいることはできません。
  • An "unused" tile will no longer appear before a player recalls to a location (it required a slow connection to see this tile).
    プレーヤーがRecallするときに「unused」タイルがでなくなります。(このタイルを見るには、遅い接続が必要でした)。
  • Guild abbreviation and name changes should update properly on players.
    ギルドの略称やギルド名の変更は、プレイヤーに正確に反映されます。
  • Speaking while invisible or hidden now reveals the player.
    見えない間や隠れている間に話をすると、プレーヤーの姿が現れます。
  • "Spellbook crashes" will be fixed.
    「Spellbookクラッシュ」が修正されます。
  • Characters with invalid names will no longer be creatable with third-party programs.
    サードパーティ製のプログラムによる、無効な名前のキャラクターはもう作れません。
  • The trick for getting vendors to make items not-for-sale that are not eligible for it will be fixed. All items in vendors currently will be fixed retroactively!
    ベンダーに資格のないnot-for-saleアイテムをおけるトリックが修正されます。全てのベンダーの中のアイテムはさかのぼって修正されます!
  • Incognito is castable again
    Incognitoを再び唱えられます。
  • Poisoning has been tweaked.
    Poisoningが修正されます。
  • You now need approximately a 65 alchemy to make greater poison, and around a 95 alchemy to make deadly poison.
    greater poisonを作るためには、alchemyのスキルがおよそ65必要となり、deadly poisonにはおよそ95が必要となります。
  • Snooping will no longer cause the snooper to be flagged criminal.
    Snoopingによって犯罪フラグが付かなくなります。
  • Black dyed items can no longer be made. Nothing will be done regarding currently existing black items.
    黒く着色されたアイテムをもう作ることはできません。現存の黒いアイテムには何もされません。
  • Townkilling of criminals is no longer allowed.
    犯罪者を町で殺すことは許されません。
  • Potions made with alchemy will now have names indicating whether they are greater or lesser potions.
    錬金術師に作られたポーションはgreaterかlesser potionの名前表示が付きます。
  • An exploit involving acquiring high stats was fixed.
    高いステータスの獲得に関する不当が修正されました。
  • Keyrings will no longer be openable in vendors.
    キーリングをベンダーで開閉可能ではなくなります。
  • You can no longer overload vendors.
    ベンダーに重荷をかけ過ぎることはできなくなります。
  • Targeting checks were fixed in protection, archprotection, and magic trap.
    protection、archprotection、そして magic trapのターゲットチェックが修正されます。
  • A fix for reactive armor was put in place. It now lets through more damage than before. The amount it lets through now depends on your magery skill. However, the remainder is now reflected back at the attacker and does damage to them.
    Reactive Armorの修正を行いました。以前よりも多くのダメージを通します。ダメージを通す量はあなたのmageryスキルに依存します。しかしながら、残りは攻撃者に跳ね返り、彼らへのダメージとなります。
  • Guild warfare is not in yet, but the guildstones will have newly revamped menus which should be easier to use. You'll see the warfare choices listed, but they will not yet be operational.
    ギルド間戦争はまだ導入されませんが、ギルドストーンは新しい使いやすいメニューになります。戦争の選択を見ることは出来ますが、まだ操作できません。
  • A method players used to intentionally crash other player's clients with lightining bolts has been fixed.
    lightining boltsの使用により、他のプレイヤーのクライアントを意図的にクラッシュさせる方法が修正されました。
  • Repairing items will now always reduce the maximum durability of the item. This, while making all weapons more fragile, will also greatly reduce a macroing exploit used to boost strength. The loss of durability is very small: basically, if you reforge a damaged sword, it will not be quite as sturdy as the original.
    アイテムの修理によって最大耐久度が必ず減るようになります。これにより、全ての武器は脆くなり、マクロを使用してSTRを大きく上昇させる手段を減らすことになります。失う耐久度はごくわずかです:基本的に、痛んだ剣を鍛え直しても、まったくオリジナルの頑丈さには戻りません。
  • A revised table of stat dependencies for skills makes the three stats almost exactly evenly distributed amongst the skills. This should make the strength advancement problem go away.
    スキルに属すステータステーブルを改訂し、3つのステータスがほとんど平等にスキルに分配されました。これにより、STRの上昇問題はなくなります。
  • A problem whereby using magic items that increased skills could be used to instantly raise your skill will be fixed.
    スキルを増加させる魔法のアイテムを使うことにより、キャラクタのスキルを簡単に上昇させられる問題は修正されました。
  • Marking a rune will always mark the rune at the location of the caster, not of the rune.
    ルーンをマークする時は、ルーンの位置ではなく、常に呪文詠唱者の位置がマークされます。
  • We are adding gravity for items. If you remove an item from underneath something else, the above items will fall to the ground.
    アイテムに重力がかかります。何かの下のアイテムを取り除くと、地面に落ちるようにします。
  • A new interface window will go in for most guildstone functions that involve picking from a list. It will make paging back and forth easier and resolve problems with incorrect selections when there are multiple pages.
    リストから選択する事を含む、大部分のギルドストーン機能に新しいインターフェースウィンドウを導入します。前後のページ移動が容易になり、複数のページになった場合に正しく選択できない問題が解決します。
  • Guild abbreviations will be limited to four letters.
    ギルドの略称は4文字に制限されます。
  • Communication crystals will now cost ten times less and will come with ten times more charges.
    コミュニケーションクリスタルの値段が10分の1になり、チャージ回数が10倍になります。
  • Greater poison will no longer lower stats.
    Greater poisonはステータスを下げなくなります。
  • There are now five levels of poison. The difference between them is the rate at which your health goes down. These levels of poison will have different levels of difficulty when you try to cure them. You will be able to make differing levels of poison with alchemy.
    毒に5つのレベルを設定します。その違いは、HPの下がる割合で現れます。毒のレベルは、治療しようとする時に異なった難易度レベルとなります。錬金術で異なったレベルの毒を作ることが可能となります。
  • Numerous sorts of creatures will gain poisonous attacks.
    多数の種類の生物が毒の攻撃を持ちます。
  • Hiding whilst fighting will become completely impossible. This means that if anyone is attempting to attack you, or you have currently got an opponent active, you will not be able to hide. You will still be able to run away and hide.
    戦闘中のHidingは完全に不可能になります。あなたに攻撃しようとしている者は対抗者に積極的であるためで、あなたは隠れることができません。逃走後に隠れることは可能です。
  • Body parts from chopping corpses will decay at an accelerated rate, and will also decay regardless of where they are kept.
    死体を刻んで出来る身体部分の腐敗率を加速します。そして、どこにあるかにかかわらず腐敗します。
  • Spellbooks will be equippable. This is a purely cosmetic change. It will not change the mechanics of casting at all (except that you will be able to cast with the spellbook in your hands).
    Spellbookが装備可能になります。これは純粋に表面だけの変更です。呪文詠唱の仕組みに関しては何の変更もありません。(spellbookを持ったまま呪文を詠唱可能となる以外)
  • Death animations for creatures will be in.
    生物が死ぬ時にアニメーションが入ります。
  • You will be able to resign from your guild anywhere, by simply saying out loud, "I resign from my guild."
    どの場所にいてもギルドを辞められます。「I resign from my guild.」と叫んでください。
  • Nested backpacks and excess items in creature treasures will no longer be generated. Instead, the selection of non-gold items has been reduced and randomized more, and the amount of gold has been randomized more.
    ネストされたバックパックや過剰すぎるアイテムが生物の宝物として生成されなくなります。その代わりに、お金以外のアイテムが減らされ、ランダムになります。そしてお金の量もランダムになります。
  • Pets will not go wild as fast. This basically means that the amount of loyalty lost over time is less. Feeding your pet will still keep it hapy, only now it will be for a longer amount of time.
    ペットはそれほど速く野生に戻らなくなります。これは基本的に忠誠を失うまでの時間が短くなることを意味します。ペットに食べ物を与えることはペットを喜ばせることになり、(野生に戻る)時間が延びます。 [UPDATE]
  • Vendors will no longer make items "not for sale" unless they meet the following criteria:
    ベンダーでは、以下の基準に当てはまらない限り、アイテムに「not for sale」とつけられません:
    • They are books (so you can change the title on the book and use it to leave messages for customers)
      本(本のタイトルを変え、顧客への書き置きメッセージとして使用する)
    • They are unlocked containers (so you can classify items into categories)
      ロックされていないコンテナ(アイテムをカテゴリに分類することができるように)
    • They are within a for-sale container (so you can group not-for-sale items into a single for-sale set)
      売り物であるコンテナ内の物(非売品アイテムをまとめて一つのセットとして売り出せます)
    • Keyrings are considered to be containers.
      キーリングはコンテナであると考えられます。
    All existing not-for-sale items will be set to a price that matches their appraised value.
    全ての現在の非売品アイテムは評価額によって値段が付きます。
  • Vendors will now charge their employers based on the value of the goods that the employer sets, rather than on the appraised value of the goods they hold. In other words, setting an item to a very high price will raise the rent on that vendor. If the appraised value is higher than the sale price, then the appraised value will be used.
    ベンダーは、持っている商品の評価額ではなく雇用者が付けた商品の値段に基づいて、賃金を請求します。言いかえると、アイテムを非常に高い価格にセットするとベンダーの賃金が上昇します。評価額が販売価格より高いなら、評価額が使われます。
  • The detect hidden skill will work on players and NPCs again.
    DetectHiddenのスキルが再びプレーヤーとNPCに働くようになります。
  • Horses will remain the correct color when you ride them.
    馬は、騎乗した際にも正しい色のままになります。
  • Gate travel will only create a gate at the location of the caster, instead of offset to the left or right of the caster. (There was some confusion earlier about what exactly this item meant).
    Gate Travelは呪文詠唱者の右や左の変わりに、呪文詠唱者のいる位置にのみゲートを作ります。(以前にこの項目が何を意味するかについて若干の混乱がありました。)。
  • Acid blood will no longer harm ranged weapons, nor give the erroneous message when no weapon is held.
    酸の血によって射程のある武器(訳注:弓、クロスボウ、紫ポーションなど)を傷つけるのと、武器を持っていない時の誤ったメッセージ表示がなくなります。
  • The "mouse cursor flicker" will be fixed.
    「マウスカーソルのちらつき」は修正されます。
  • Magic statues and braziers will no longer be created as magic items.
    魔法の像と火鉢はもう魔法のアイテムとして作られないでしょう。
  • The problem with guild-granted titles disappearing when logging out should be fixed.
    ギルドによって与えられたタイトルがログアウトする時に消える問題を修正します。

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翻訳:Teriaうるうる