This patch was accompanied by wiping all characters' notorieties. This was deemed necessary to better judge the functioning of the system, to avoid hurting those who had suffered from unexplained notoriety drops with the new harsher notoriety system, and to give a good baseline for play henceforth.
このパッチはすべてのキャラクターの評判リセットとともに行われました。これはより良くシステムが機能すること、訳の分からない評判の落下を経験した人たちが傷つくのを避け、よいプレイのもととなるために必要であるとみなされました。
- The "chain lightning" crash has been fixed.
「Chain Lightning」クラッシュは修正されました。
- A new UO.CFG toggle has been added called NotorietyQuery. If you set
this to on by editing your UO.CFG file to include the following line:
新しいUO.CFGへのトグルがNotorietyQueryとして追加されました。UO.CFGファイルを編集して以下のような行を付け加えてください:
NotorietyQuery=on
you will have a yes/no window pop up when you attack someone that would cause your notoriety to fall. Note that this applies only to regular attacks at the moment, not to spells, and not to ordering pets, hirelings, or summoned creatures to attack!
評判が落ちるような誰かに攻撃する時、yes/noウィンドウがポップアップします。これは今のところ通常攻撃だけです!呪文、ペット、雇用人、召還された生物への攻撃には働きません。
- Newbie items are not stealable.
初心者アイテムを盗むことはできません。
- All issues with magic reflect in towns should be resolved.
街中でのMagic Reflectに関する問題は修正されました。
- Several crashing bugs were fixed.
クラッシュバグがいくつか修正されました。
- Newbie items now transfer to the ghost rather than staying with the corpse.
初心者アイテムは死体に残らず、幽霊に残ります。
- "Profession" titles are now only visible at extreme notorieties.
「職業」のタイトルが、極限の評判の場合にだけ見えるようになります。(訳注:善悪ともにLord/Lady以上の評判の者と、同一の職業の者には見えるようです)
- We have a fix for creatures spawning outside of valid locations that we hope will ameliorate some of the problems. (The larger fix is still in progress).
正しくない位置で生物が発生してしまう問題を修正、しました。改善されと思います。(より大規模な修正はまだ進行中です)。
- The total amount of creatures in the world has been increased. We will be monitoring this closely to judge server load.
世界中の生物の全体量が増えました。サーバー負荷を確かめるため、注意深くモニターしています。
- Items in containers in your backpack will now show in the sell window.
アイテムがバックパックの中の容器に入っていても、売買ウィンドウに見えるようになります。
- The AllNames macro will not work on invisible things.
AllNamesマクロは見えないものには働きません。
- The base penalty for resurrecting with penalties has changed from 25% to 10%, plus the standard resurrection penalty.
ペナルティ付き復活の基本ペナルティ値は25%から10%に変更になり、それに加え標準復活ペナルティがつきます。(訳注:標準復活ペナルティとして評判による3-7%のペナルティがあったが、あまりにも抗議が殺到し、半日で取り除かれた)
- The "snoop bug" for fixing notoriety is corrected.
評判の修正により、「詮索バグ」は修正されます。
- The cap on snooping is back to dastardly; it had gotten out of sync with the names when we changed the definition of specific titles a while back.
Snoopingスキルを使用することによる評判の下限はDastardlyに戻されました。それは、以前に評判のタイトル定義を変えた時に起こっており、そのままになっていました。
- Corrected a problem with mining whereby it wasn't working at the full range it was supposed to. Also increased the range by another virtual yard.
採鉱できる範囲が、想定されているものの限界までいけなくなっていた問題を修正しました。そしてもう一回り限界を増やしました。
- The harbormaster will be drydocking ships.
港湾管理者は船をドライドックできます。
- Saying "dock" to a harbormaster will bring up a targeting cursor.
港湾管理者に「dock」と言うとターゲットカーソルに変わります。
- It costs 100 gold to drydock a ship. This value is up for debate, and we'd like to see feedback on it.
船をドライドックするには100gpの費用がかかります。この値はまだ検討により変わります、フィードバックをお待ちしています。
- The deck of the ship must be clear of all items. You can leave items in the hold.
船のデッキにはアイテムを置かず、きれいにしておかなければいけません。船倉にはアイテムを残すことができます。
- You must have the key to the ship in order to drydock it.
ドライドックするためには船のキーを持っていなくてはなりません。
- Walk over to the ship and target it to drydock it.
船に歩いていって、ドライドックする船を指してください。
- You will be given a claim ticket. The ticket names the location where you drydocked the ship.
あなたは預り証を与えられます。預り証にはあなたがドライドックにしまった場所と船の名前がつきます。
- Use the claim ticket to place your ship again.
再び船を置くためには預り証を使ってください。
- You can only place the ship again near where you drydocked it.
船をドライドックにしまった場所の近くでだけ再び船を置くことができます。
- Ships will no longer cause the radar window to open and close.
船によってレーダーウィンドウが開いたり閉じたりしなくなります。
- Double-clicking a key and then targeting the key again will let you name the key.
キーをダブルクリックして再びキーを指定すると、キーに名前を付けることができます。
- You can no longer magic lock something already locked.
すでにロックされている物にMagic Lockはかけられません。
- We fixed a cause of items dropping through house floors.
家の床からアイテムが落ちる原因を修正しました。
- Doors now close on ghosts.
幽霊がいても扉は閉じます。
- The damage on magic trap has been adjusted.
Magic Trapのダメージは調整されました。
- The interaction of chain lightning and magic reflect works now.
Chain LightningとMagic Reflectは正しく働きます。
- Mindblast no longer calls the guards on the victim if the caster takes damage from it.
Mindblastを使った者がダメージを受けても、呪文の対象者のためにガードは呼ばれません。
- Armor blocks some magical damage now.
鎧兜は魔法のダメージを多少ブロックします。
- Magic arrow now has reduced damage if resisted.
Magic Arrowを魔法抵抗すると、ダメージが減少します。
- Temporary stat mods now affect stamina, armor rating, and health. Note that this was not a bug, but it confused so many people, we changed it anyway. ;)
スタミナ、AR、HPの一時的なステータスの変更があります。注:これはバグではありませんが、多くの人々を混乱させたため、変更しました。
- Guards will now answer calls to catch people on roofs.
ガードが屋根の上の人々にも反応します。
- Various NPCs will now be posting on the bulletin boards hiring people for escort jobs.
各種のNPCが護衛を雇うために掲示板に書きます。
- You should see more variety in the types of prisoners held by various mean NPCs and creatures..
もっと多くのNPCと生物によって囚われた多種多様な人を見かけるようになります・・・。
- The amount of metal in piles of ore in adjusted:
金属の量は鉱石の山に対応しました:
- two small piles yields one ingot
2つの小さな山が1つのインゴット
- one medium pile yields one ingot
1つの中くらいの山が1つのインゴット
- one large pile yields two ingots
1つの大きい山が2つのインゴット
- The weight of the above piles has also been adjusted to match.
上記の積み重ね重量は釣り合うように調整されました。
- Increased variety in creature treasures.
生物の宝物をいろいろと増やしました。
- Various other types of creatures will now have rewards when killed (such as logs from reapers, etc).
各種の生物が殺された時、いろいろと物を持っているようになります。(Reapersが材木など)
- Wisps have been weakened.
Wispが弱められました。
- The warlord keeps have been upgraded a bit.
指揮官は少し向上しました。
- Fixed the mystic llama herders and bearded ladies.
神秘的なラマ牧夫とあごひげを生やした婦人を修正しました。
- Made flying creatures avoid flying over water and mountains.
飛翔可能な生物が水と山の上を飛ぶのを避けるようにしました。
- Healers who are of notoriety neutral or higher will refuse to resurrect players who are notoriety below Dastardly, with the message "Thou'rt not a decent and good person. I shall not resurrect thee."
評判が中立以上のヒーラーは、評判がDastardlyより悪いキャラクターを復活させてくれません。「あなたは善人ではありません。復活はしてあげられません。」
- Healers who are of notoriety neutral or higher will ressurrect players who are Dastardly and Dishonorable, but will say "Thou hast strayed from the path of virtue, but thou still deservest a second chance."
評判が中立以上のヒーラーは、評判がDastardlyとDishonorable のキャラクターを復活させてくれます。「あなたは徳の道を踏み外しています。しかしもう一度機会を与えましょう」
- Regular virtue shrines will refuse to resurrect players who are below Dastardly, with the message "Thy deeds are those of a scoundrel; thou shalt not be resurrected here."
通常の徳の神殿はDastardlyよりも下の評判のキャラクターの復活を拒否します。「汝の行いは人の道に背いておる。汝ここに復活するは能わず」。
- Blackthorn's shrine will resurrect anyone, but it will say this to players of notoriety below Dastardly: "Thy deeds are those of a scoundrel, but in the interests of diversity, thou mayst be resurrected here."
ブラックソーンの神殿は誰でも復活してくれます。しかし評判がDastardlyより悪いキャラクターには、「汝の行いは人の道に背いておる。だがそれもまた利害関係の相違によるものであろう。汝ここに復活するがよい。」
- Made bankers not respond to ghosts.
銀行員は幽霊に返答しなくなりました。
- Bankers will not respond to players who are too far away.
銀行員は遠くにいるキャラクターに返答しません。
- The increased damage from energy and fire attacks on metal armor will be toned down.
金属の鎧兜に対するエネルギーと火の攻撃による増加ダメージは緩和されます。
- House longevity will change to nine days (it used to be three).
家の寿命が9日(以前は3日でした)に変わります。
- The AllNames macro will be limited to on-screen only.
AllNamesマクロは画面上のみに制限されます。
- A fix for following NPCs and creatures getting stuck on server boundaries.
サーバー境界線の上にはまり込んでいるNPCと生物を修正しました。
- The delay on lumberjacking will be reduced.
木こりの遅れは減らされます。
- The amount of ore available in the accessible portions of mountains will be doubled.
手の届く範囲にある山岳の鉱石量が2倍になります。
- An exploit related to getting items out of locked containers was fixed.
錠がかかっている容器からアイテムを取り出すことが出きる問題が修正されました。
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