- All tame animals will now have "(tame)" above their names (whether they have been renamed or not).
すべての飼い慣らされた動物は(リネームされたか否かにかかわらず)、名前に「(tame)」がつきます。
- The friends list has been temporarily disabled because of a stability problem.
友人リストは安定度の問題のため、一時的に使用不能になっています。
- The notoriety highlighting should now be accurate again.
評判によるハイライトは再び正確になります。
- You will not be able to move with the resurrection window up.
復活ウインドウが出ているとき、動くことはできません。
- A bug with advancement in tactics and parrying has been fixed.
tacticsとparryingの上昇バグが修正されました。
- We have isolated one possible cause of lag and have put in a fix.
ラグの原因の1つを切り離し、修正しました。
- Dragons and drakes are now a lot more aggressive towards all humans.
ドラゴンとドレイクはすべての人に対し、いっそう攻撃的になります。
- The delay before the first swing or shot will be much shorter; also, the time it takes to recover from movement in archery will also be much shorter (though the firing rate overall remains the same). You will not need to get new weapons for this change.
最初の武器の振りや射撃前の遅れはより短くなります;同じく、アーチェリーの動作から回復するためにかかる時間は(全体的な射撃率は同じですが)、より短くなります。この変更に対して新しい武器を得る必要はありません。
- Torches will now have a sound effect when they light.
トーチ(たいまつ)に火がつく時、音響効果があります。
- Lightsources are not on secret doors anymore.
秘密のドアには光源はあたりません。
- Teleporting with the bank window open will cause it to close.
銀行ウインドウが開いたままテレポート(訳注:Teleport,Recall)すると、閉じます。
- Magic:
魔法:
- It now takes full mana to use scrolls.
スクロールを使う際にフルのマナが必要になりました。
- Area effect spell damages have been tweaked.
エリア効果呪文のダメージが修正されました。
- The magical aura around teleporters now disrupts field spells in such a way that prevents them from being cast. Curiously, this also affects dungeon entrances. ;)
テレポートした者の周りには魔法のオーラがかかっており、かけられたフィールド呪文を分裂させ、フィールド呪文がかけられるのを阻止します。不思議なことに、このオーラはダンジョンの入口にもあります。 ^^;
- There will be continuous animations during the spell casting delay.
呪文詠唱の間中、アニメーションがとぎれなく表示されます。
- The mage will be frozen in place whilst casting.
魔法使いは、詠唱中その場所に止まります。
- There will be a chance of the casting aborting if the mage is struck during his casting process.The chance is based on how much damage you took, and your ability at magery.
呪文詠唱中に魔法使いが攻撃されると、中断する可能性があります。その可能性は、どれぐらいのダメージを受けたかということと、Mageryスキルの高さによります。
- There will be an automatic 30 second time out on spell targeting.
呪文に目標を定める時、30秒経つと自動的にタイムアウトします。
- NPCs and creatures now attempt to avoid damaging fields.
NPC と生物はフィールドによるダメージが与えられるのを避けようと試みます。
- Spell damage has been revised. Spells of higher circle now offer clear advantages in greater damage, with the tradeoff of longet casting time. Along with this, mana costs for all circles have been revised.
呪文ダメージが修正されました。より高いサークルの呪文はもっと強いダメージで詠唱時間とのトレードオフにより明確な利点を提供します。これとともに、すべてのサークルのマナ消費が修正されました。
(訳注:修正後のマナ消費量は、サークル順に以下の通り。)
修正前:2,4,6,10,16,26,52,78
修正後:4,6,9,11,14,20,40,50
- It is now easier to resist spells.
呪文に抵抗することは今より容易になります。
- The light sources on fire fields, energy fields, and paralyze fields should be correct now.
Fire Field, Energy Field, Paralyze Fieldの光源は正しくなります。
- Energy fields should animate correctly.
Energy Fieldは正しく働きます。
- The fire field spell now affects notoriety only with the first victim.
Fire Field呪文は最初の犠牲者だけが(術者の)評判に影響を与えます。
- The magic lock spell's ability has been tweaked.
マジックロック呪文の能力は修正されました。
- Skills
スキル
- Inscription is now difficulty based. It becomes harder to inscribe spells which you yourself cannot cast reliably, so the skill is now partially dependent on your ability in magery.
Inscription(書写)スキルが基本的に困難になります。あなた自身が信頼して詠唱することが出来ない呪文を書写することはもっと難しくなります。そのためこのスキルは部分的に magery スキルに依存します。
- The healing and vet skills have received an overhaul:
healingとveterinaryスキルに変更があります:
- They now check line of sight and distance.
視界と距離をチェックします。
- They are significantly more powerful.
もっと重要に、強力になります。
- The algorithm for selecting which skills to atrophy will change from a random skill, to your least-used skills.i>Skills you acquire via learning by watching do not count as "used"! Expect them to melt away very quickly.
どのスキルを減少させるべきか選択するアルゴリズムは、ランダムなスキルから、一番使われていないスキルに変更します。見守ることで学習しスキルを獲得した場合、「使われた」ことにはなりません!それらは非常に速く次第に減少すると思ってください。
- A few problems with items saying they were no longer usable will be fixed (notably in traps).
(特に罠では)有用ではなかったと言われる少数のアイテムにおける問題が修正されます。
- The problem with tinkering being unable to use items in containers will be fixed.
Tinkeringスキルでコンテナ内のアイテムを使うことが出来ない問題は修正されます。
- Enticing shopkeepers will now make the message pop up over the right person.
小売店主へ誘惑スキルを使用した場合に、メッセージポップアップは正しい人の上にでます。
- Advancement rates for magic resistance, wrestling, and bowyering/fletching have been altered.
魔法抵抗、レスリング、弓作り/矢作りの上昇率を変更しました。
- The advancement curve for all skills has been tweaked to emphasize the exponential curve:
すべてのスキル上昇カーブは指数曲線を強調するために変更されました:
- Advancement in the lower points ranges (below 30%) is noticeably faster.
低い範囲のポイント(30%以下)での上昇はより目立って速くなります。
- Advancement in the newbie-chosen skill range is faster, but you get diminishing returns pretty quickly. Around 50% advancement is the same as it is now.
新キャラクタが選択したスキルの範囲(50%以下の値)では、より上昇が速くなりますが、かなり速く減少します。50%前後での上昇は現在と比べて変更ありません。
- Above 50% the exponential curve is steeper, and it is now much harder to reach the highest skill levels.
50%以上の指数曲線はより険しいです。最も高いスキルレベルに達するには今よりもずっと難しくなります。
- The various "hello" words used to attract NPC attention have been disabled in favor of having to use either the NPC's name, or "guard" (in the case of guards), or one of the following in the case of shopkeepers, in every speech you wish them to hear. This was done at numerous players' request in order to reduce the amount of NPC interruption of conversations.
NPCの注意を引き付ける、各種の「hello」を廃止します。話を聞きたい場合、NPCの名前、「guard」(ガードの場合)、あるいは小売店主の場合は次の単語の1つなどを使用してください。NPCによる(PC同士の)会話の中断を減らすため、多数のプレーヤーから要望されました。
- shopkeeper
- shopkeep
- merchant
- vendor
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