Old Patch Information
過去のパッチ情報
 1/13/98

  • Archery
    アーチェリー
    • The minimum range has been removed from all archery weapons.
      すべてのアーチェリー武器から最小射程が取り除かれました。
    • The damage on all archery weapons has been increased.
      すべてのアーチェリー武器のダメージは増やされました。
    • The firing rate on regular bows has gone up substantially.
      通常の弓の射撃率は十分に上がりました。
    • The firing rate on regular crossbows has gone up somewhat.
      通常の石弓の射撃率は幾分上がりました。
    • The range on bows has been increased.
      弓の射程距離は増やされました。
  • A new UO.CFG toggle has been added to help those who have slow draw times on their systems. You can add the following line in order to enable frame skipping:
    システムの描画時間が遅い人たちに手を貸すために、新しい UO.CFG トグルが加えられました。フレームのスキップを可能とするために次の行を加えることができます:
          FrameSkipping=on
    
    This will make the client attempt to skip draw frames when the time spent drawing becomes too high. (You may notice an improvement in performance when in crowded areas). Note that this can also cause "stuttering" in the image if your video card simply cannot keep up. Valid text for the toggle is "FrameSkipping=[yes/no/on/off]".
    これは、描画量がとても高くなるとき、クライアントがフレームをスキップするようになります。(混雑エリアにいる時、効率よくなったことに気付くでしょう)。これが同じく、もしビデオカードの処理が続かない場合、「どもる」様なイメージになることを注意してください。正しいトグルのテキストは「FrameSkipping=[yes/no/on/off]」です。
  • The incognito spell has been removed; it is still castable but it has no effect.
    Incognito 呪文は取り去られました;それはまだ詠唱可能ですが、無効です。
  • Fire fields now affect the caster's notoriety when people walk into them.
    ファイアーフィールドは、人々がその中に歩いて入る時、詠唱者の評判に影響を与えます。
  • A weight problem when a portion of a stack of items was removed has been fixed.
    一部のスタックアイテムが取り去られた時の体重問題が修正されました。
  • NPC and creature following in general, and particularly across server boundaries, should be much improved, with little to no delay.
    NPCと一般的についてくる生物がサーバー境界で著しく遅れることが改善され、遅れが少しか全くなくなります。
  • A problem which made shop pictures and text get out of synch was fixed.
    店の画像とテキストが同期されない問題は修正されます。
  • Houses can no longer be built on any solid dirt terrain, such as roads.
    家は、道路や泥土の地形上に作ることはできません。
  • Pack horses and pack llamas should have correct names in shops now.
    店のパック馬とパックラマは正しい名前になります。
  • The words "animal" and "animals" are no longer valid keywords for training in animal taming. They are valid for animal lore, however. You can still use "tame" and "taming" for animal taming.
    単語「animal」と「animals」は「Animal Taming」を教わる際の正当なキーワードではありません。しかしながら、「Animal Lore」のためには正当なキーワードです。 「Animal Lore」のためにはまだ「tame」と「taming」を使うこともできます。
  • Provocation on shopkeepers is not only illegal, but won't work anymore, and will call the guards.
    小売店主に挑発を行うことは単に非合法であるだけではなく、これ以上働かず、そしてガードを呼びます。
  • Pets purchased from animal trainers now gain their owner's notoriety immediately.
    動物トレーナーから購入されたペットは、すぐに所有者の評判となります。
  • Houses in illegal locations now decay away very quickly.
    非合法の場所にある家は非常に速く腐敗します。
  • We've heard that some suspect the reason they do not get to report bounties is that they right-click on the window (say, by trying to run) by accident. We've put in a message so you can tell if you did indeed do this, to try to narrow down the problem. If it turns out that this is indeed an issue, we'll see about making it not closeable by right-click.
    偶然ウィンドウを右クリック(そう、走ろうとすることによって)するとバウンティーを報告するウィンドウが出ないということも耳にしました。 みなさんが問題を絞れるように、本当にこれが起こったことを言えるように、メッセージを入れました。もしこれが本当に問題であるということが分かれば、右クリックによってそれが閉じないように取り計らいます。
  • The notoriety effect of stealing has been tweaked somewhat so that it happens regardless of success or failure.
    盗みを働いた場合の評判効果は、それが成功失敗にかかわらず起きるように、修正されました。
  • The criminal flag duration is now 2 minutes.
    犯罪のフラグ持続時間は現在2分間です。
  • Vendors which have wandered will pop back to their home when the server comes up.
    あてもなくさまようベンダーは、サーバーがアップする時、家に戻ります。
  • Changes were made to help server load when dealing with large amounts of player houses.
    プレーヤーが大きな家を扱う時に関する変更がヘルプサーバーにロードされました。
  • The delete key in writable books should work correctly now.
    書き込み可能な本へのデリートキーは正確に動作します。
  • Gameboards will have their pieces and locations wiped when in containers (you won't be able to play chess from inside a backpack anymore).
    コンテナ内のゲームボードは駒の位置が初期化されます(これ以上バックパックの中でチェスをすることはできません)。
  • Changing sound volume in the options window now plays a sound at the new volume.
    オプションウインドウで音量を変える時に新しい音量で音を聞けます。
  • Delays on spellcasting will be put into place; the higher the spell circle, the longer the delay.
    魔法を唱える際に遅れが入ります。高レベルサークル呪文ほど遅れが長くなります。
  • Theft of items worn by specific types of NPCs will no longer be possible.
    特定のNPCタイプへのアイテムの盗みはできなくなります。
  • A problem with pricing of stackable items was fixed.
    スタック可能なアイテムの価格決定における問題が修正されました。
  • Various issues with vendors were fixed:
    ベンダーに関する種々の問題が修正されました:
    • They can no longer be provoked.
      ベンダーはもう挑発(provokeスキル)されません。
    • Problems with moving an item from a vendor's inventory into a stack have been fixed.
      スタックアイテムをベンダーの在庫から動かすことができる問題は修正されました。
    • Moving vended items into a trade window has been fixed.
      販売されているアイテムを取引ウインドウの中に動かせる問題は修正されました。
    • An exploit that permitted theft of magical items from vendors has been fixed.
      ベンダーからマジックアイテムを盗むことができる問題が修正されました。
    • Problems with vendors and scrolls have been fixed.
      ベンダーにおけるスクロールの問題が修正されました。
    • Earthquake will no longer work on vendors.
      ベンダーにEarthquakeは効きません。
  • Guards will no longer be enticeable.
    ガードがもう誘惑(enticementスキル)されません。
  • A fix for timewarps is in testing.
    タイムワープの修正をテスト中です。
  • Ghosts no longer have footstep sounds.
    幽霊は足踏み音を持ちません。
  • Two new UO.CFG options have been added that adjust the duration of player and NPC speech. BarkTimeModifier sets how long all speech remains on screen (default is 4 seconds) as a percentage. The default is 300% as long for speech (12 seconds). ScaleBarkTimes is a toggle to adjust whether or not the duration scales based on the length of the text displayed. The below are the defaults:
    プレーヤーと NPC スピーチの持続時間を調整する2つの新しい UO.CFG オプションが加えられました。 BarkTimeModifierはすべてのスピーチがスクリーンでどれぐらい表示されるかパーセンテージ(デフォルトは4秒)で設定できます。スピーチのためのデフォルトは300%です(12秒)。 ScaleBarkTimes はテキスト表示を指定した持続時間に調節するか否か指定するをトグルです。デフォルトは以下の通り:
            BarkTimeModifier=300
            ScaleBarkTimes=no
    
  • We've also gotten a new UO.CFG option to assist the colorblind. This will let you adjust the combat cursor color when in combat mode. The numbers are somewhat difficult to set, so you may wish to experiment. Two sample values:
    同じく新しい UO.CFG オプションで色盲の方々を支援するようにしました。これは戦闘モードでの戦闘カーソル色を調整するものです。数値をセットすることは幾分か難しいです。あなたは実験することを望むかもしれません。2つのサンプル値:
      CombatHueColor=31
        will give a bright blue, 15 bit color 555 RGB
        この場合明るい青、15ビットカラーの 555 RGB
      CombatHueColor=992
        a bright green
        明るい緑
  • A fix was made to night sight potions.
    night sightポーションの作成を修正しました。
  • Shopkeepers will no longer buy locked containers.
    店主は錠がかかっているコンテナを買いません。
  • The mage hat that alters attributes will now have a unique name to make it different looking from regular mage hats.
    属性を変更する魔法使い帽子は通常の魔法使い帽子と区別するためにユニークな名前を持ちます。
  • People with bounties on their heads will indeed die when killed and their head is claimed, instead of staying alive but badly wounded.
    バウンティーのついた首(賞金首)が殺されるとき、本当に死にます。賞金首の頭は生きている代わりにひどく傷つきます。
  • Idle fidget animations will be reduced when large numbers of players are on screen.
    多数のプレーヤーが画面上にいる時、落ち着きのない様子を表しているアニメーションは、無駄なため減らされます。
  • Problems with putting too many people in a house will be fixed.
    多くの人が家に入った場合の問題が修正されます。
  • The skills window will show your skills with a decimal point, so you can track smaller changes.
    スキルウインドウは少数点付きで示されます。これにより、小さい変更までも知ることができます。
  • Doing damage (with a spell, or an attack) will cause hide and invisibility to stop, rendering you visible again.
    (呪文あるいは物理攻撃によって)ダメージを与えることは、隠れたり不可視状態が解除され、見えるようになります。
  • Field spells will now function properly with bounty hunting.
    フィールド呪文によるバウンティーハントも正しく動作します。
  • Earthquake damage will be restored to its previous levels.
    地震ダメージが以前のレベルに戻されます。
  • Modifiers to damage based on armor type worn will be removed. Currently, differing attack types cause differing amounts of damage based on what sort of armor they hit. There is an error in this which has resulted in a particular outfit giving unnaturally superb protection, so we are removing the modifiers.
    身につけている鎧兜タイプに基づいたダメージへの修正が取り去られます。現在、異なった攻撃タイプがどんな種類の鎧兜を打ったかに基づいてダメージ量が決定します。これによる、特定の衣装が不自然に素晴らしい防護を与えるという結果になった誤りがあります。そこで修正を取り去ります。
  • Houses in invalid regions will decay away very quickly.
    無効な領域(訳注:ダンジョン内、道の上、Wind内などであろう)中にある家は非常に速く腐敗します。
  • A problem with magic scrolls sold by vendors will be fixed.
    ベンダーによって売られたマジックの巻き物における問題が修正されます。
  • People with bounties on their heads will only suffer stat loss (and loss of their head) once.
    バウンティーハントによるステータスロス(と首がなくなること)は1度だけになります。

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翻訳:Teriaうるうる